Industriell i et Spill

Spillet Sims 4 fra Electronic Arts brukes av mange til å lage hus og fiddle med arkitektur, interiørdesign osv. Det er veldig annerledes enn Unreal Engine fordi jeg er avhengig av å bruke saker som allerede er lagd av noen andre. Jeg kan ikke engang forandre fargen. I Sims 3 kunne vi bytte ut både tekstiler, mønstre og farger. Bygging tok mye lenger tid da, nå kan jeg lage et hus på noen timer.

Jeg kan modellere mine egne ting og bruke dem i spillet, men det betyr at jeg må bruke tid på objekter uten å få noe igjen for det. Dessuten er det mange som laster opp andres hus som ikke vil ha hus med ting lagd av andre enn Electronic Arts.

Dette huset er ikke helt ferdig. Jeg plasserte det i en ørken et sted. Dette spillet leveres med noen verdner en kan bygge i. Jeg digger store fine hus med basseng i hagen. Dette huset er egentlig ganske lite.

På mange måter lager jeg hus for andre som jeg laster opp. De bruker det i spillet sitt med karakterer de liker. Mine store hus er ikke like populære som de mindre husa. Nå får jeg ikke noe igjen for å lage hus til dette spillet så jeg kan jo lage det jeg vil, men likevel er det morsomt når andre liker det jeg lager.

Jeg valgte industriell stil til dette huset, fordi jeg akkurat kjøpte et lite sett med drivhus, vinduer og objekter. Jeg bruker også den utskjelte Strangervillepakka til bl.a lys. Vanligvis leveres sett til Sims uten egentlig historier som skal utforskes fordi folk som spiller Sims ofte lager sine egne. I vanlige spill er det å løse et problem ofte det det handler om. Sims leveres i stedet med sett som spilleren kan bruke til sine egne historier.

En liten pakke som kom ut nylig hadde vinduer og noen objekter til drivhus som jeg sa over, f.eks vinduene jeg brukte på utvidelsen nærmest bildet. Nede er det en bakdør til kjøkken og grillområde på denne sida. Mens den lille pakka som kom ut hadde objekter for drivhus, er det opp til spilleren å bruke dette til å skape historier for seg selv. Sims krever at du er selvdreven når det gjelder kreativitet … vanligvis.

Strangerville derimot hadde en storyline som inkluderte noen zombies … tror jeg. Jeg er en veldig kreativ person, så 2 minutter med å lese storyline for pakken, og jeg kjeder meg allerede. Hvorfor folk ikke liker Strangerville kan variere, men et problem er jo at zombiene dukker opp i andre verdner kanskje. Jeg er en husbygger vanligvis og henger meg ikke opp i smågreier, bortsett fra når en vampyr kommer på døra for å bite eller aliens bortfører karakteren min fordi hun/han har tittet litt i et mikroskop. Jeg har bl.a oppdaget at bortføring av aliens gir meg seriøst utrivelige assosiasjoner.

Jeg fikk en liten grønn baby en gang og måtte bare bli kvitt den. Selvfølgelig noen beskylte jo meg for å være eller bli en dårlig foreldre … akkurat som om små grønne menn er noe som opptrer ofte i det virkelige liv.

Tilbake til huset jeg holder på med. Jeg vet det er veldig mange som ikke liker tingene som kommer med Strangerville, men ta en ekstra titt på lampen på veggen. Det er ingenting annet som ligner den. Den minner meg litt om lamper til sjøs kanskje.

Jeg må jobbe litt mer for å gjøre dette interiøret interessant. Sims4 er utfordrende på en annen måte, fordi jeg ikke bare kan gi objekter det materialet og de fargene jeg vil. Bl.a steinenen på disse veggene mangler mye dybde og tekstur, men det er sånn dette spillet skal være. Noen liker det, jeg foretrekker egentlig mer tekstur. Jeg skulle ønske jeg hadde en annen stein å bruke her. Det må jeg jobbe mer med.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg