Jeg liker mine store palasser

Jeg har akkurat fått med meg at det kommer et kit sett med Gotiske elementer eller middelalder eller hva en velger å kalle. Det skal bli interessant å se hvordan det fungerer. EA har ikke alltid full oversikt over de delene som trengs. Det er også litt irriterende at det kommer som et kit, mange kjøper ikke kit.

Dette slottet bruker FelixAndres sett. De inneholder masse deler og vinduer som blir litt ulike og noen er veldig store. Enkelte vinduer går over 2 etasjer som i biblioteket over. Det bekymrer ikke meg så mye at noen vinduer ser mindre middelalderske ut, sånne gamle hus har gjerne blitt oppdatert med årene.

Jeg skulle gjerne hatt gardiner med form som vinduene, men det tror jeg ikke finnes. Jeg vet ikke hva slags gardiner de hadde på sånne vinduer heller. Jeg vil gjerne ha muligheten for å lukke sterkt lys ute. Rommet over er spiseplassen ved grillen. Den har også et basseng nedenfor bildekanten.

Dette er tårnet som er plassert litt utenfor alle de viktige funksjonene i huset. Akkurat som gamle hus er litt uryddige og lite opplagte noen ganger, er dette tåret litt uten uten funksjon. For øyeblikket leder det inn til biblioteket. Det kan fungere som et diskorom eller noe. Jeg plasserte en stereo på den andre siden og det har jo et basseng. Bassenget er fullt av fontenegreier som du ser, så det kan hende de ikke vil bade i det.

Rommet over er butler eller noe lignende sitt kontor i kjelleren. Som du ser har jeg brukt denne steinen fra FelixAndre til flesteparten rommene. Det er bare noen rom som har fått tapet. Han har en nydelig blomstertapet som jeg har brukt i noen av soverommene bl.a.

Dette er foreldrenes soverom med sin egen stue og fine bad. Her kan du se tapeten på veggene. Gulvet er også fra FelixAndre … og møblene. Dette rommet er litt kjedelig synes jeg, kanskje jeg skulle velge en annen farge på tapeten.

Jeg har justert eksponeringen litt på dette bildet. Dette ser mye bedre ut synes jeg. Det rosa og brune tar opp litt av fargene i tapeten. Alt unntatt teppet kommer fra FelixAndre. Vegglampene du knapt kan se kommer fra EA. De står veldig ut fra veggen og derfor ser de ofte litt rare ut. Her fungerer de veldig bra. Sammen med taklampa fra den leiepakka som kom sist blir det en litt asiatisk vri på dette interiøret, men jeg synes det fungerer bra.

De har fått typen bad hvor de kan ha et bad hver med dusj, mens de har et badekar-rom felles. Baderommet har et stort vindu som burde gjøre det til et fabelaktig baderom. Dette soverommet er før jeg endret til rosa vegger.

Til høyre er hovedhjørnet av huset. Her i andre etasje er babyrommet med barnepiken sitt soverom og egen stue ved siden av. Her er også familierommet med leker, TV og sitteplass for de voksne. Denne organiseringen av store hus kan jeg prate mer om seinere.

Dette er kjøkkenet. Jeg ser at noen av vinduene er for høye for veggene. Dette er i kjelleren, så det har lite for seg å bruke så høye vinduer.

Settet fra FelixAndre inneholder mange forskjellige størrelser på vinduer. Over har jeg byttet dem ut med kortere vinduer og jeg har brukt gardiner fra EA “basegame”. Jeg bare senker vinduet i kontoret til Butleren over. Butleren får også den samme gardina.

Over er tomta sett fra hagen. Det er et stort basseng og et kildevannbasseng, bar etc. Hagen i midten er ikke laget enda. Da blir nok litt mer ro og planter tenker jeg. Gulltårnet i bakgrunnen er tårnet med uklar funksjon. Det lange bygget som deler tomta i 2 er biblioteket. Inngangen til tomta er på venstre side her. Det er der karakterene dukker opp i spillet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg