Sims 4: WIP Palass med hester

Siden jeg liker å lage store hus, tenkte jeg at jeg skulle se hvordan jeg kunne få hester inn på et palass. I London har de noe de kaller “mews”, som er sidegater med lave hus som ble brukt til hestevogner og de som jobbet med hestene i gamledager. Disse gatene er ofte veldig populære som små stille og koselige nabolag i en stor travel by. Jeg brukte dette som inspirasjon, og sammen med et palass som da må bli mer … ikke så sentrert på tomta. Denne tomta er i Henford-On-Bagley, jeg vet ikke om det heter noe annet i den norske versjonen.

Jeg bruker FelixAndres 7 Chateau set og et Gothic Revival set han har, til dette huset. Som du ser over er det ikke ferdig 🙂

Måten jeg spiller på er med store party og en luksuslivsstil når de er hjemme alene. Derfor har jeg behov for å holde gjestene i en spesiell del av huset. I dette huset må jeg sette opp et gjerde for hestene fordi jeg ikke vil ha gjestene til å traske rundt i heste – og barneavdelingen midt under en fest. Derfor setter jeg også opp dører som kan låses i ganger og rom som kan brukes av gjester. Ofte holder det å stenge dem ute fra hovedrom og ganger, da får de ikke tilgang. Såvidt jeg har sett går det ikke an å gjøre dette med hester. De trasker gjennom alle dører, til tross for at jeg har stengt døra for pets eller hester eller hva som helst egentlig.

Ofte når en lager store anlegg og gårdsanlegg i Norge, skilles bruksområder og husets hovedinngang fra hverandre. Når jeg gikk på landbruksskolen … det kalles det på folkemunne, men det er videregående egentlig, lærte vi at fjøset måtte ha en egen inngang gjerne bak så alle de store landbruksmaskinene ikke ødelegger tunet på gården. Det samme har jeg gjort her. Hestene kan glede seg til venstre, mens familien kan ha sin luksuriøse livsstil til høyre.

Rett foran nede er en balkong som jeg har gjort om til grillplass seinere.

Hestegården er på toppen i dette bildet. Hovedinngangen er til høyre i den firkanta utvidelsen. Der er det en stor hall med hovedtrappa. Nedenfor hallen er familiens underholdningsområde med et varmt basseng og en sauna. Helt til venstre i familiens del av huset, er kjøkkenet og spiseplassen til de som jobber i huset antagelig. Foran vegg-i-vegg med hallen er det baderom og garderober for de fancy gjestene. Et av bada måtte også gjøres om fordi hjørnebadekaret tydeligvis ikke kan brukes til å bade hunder … alle disse morsomme små trudeluttene som dette spillet byr på 🙂

I toppen av bildet til høyre er 2 rom for små barn, og barnepikens rom helt ytterst. Der er det også en liten lekeplass for barna, som snart blir gjerdet inn i hestegården. Kanskje jeg burde beskytte smårollingene litt for hestene også? Barna har også lekerom/skolerom der.

Her er grillområdet i underetasjen. Jeg har satt opp et basseng for at gjester ikke skal komme seg inn i hestegården. Plutselig lurer jeg på om bassenget faktisk fungerer så tett opptil en grunnmur. Det må testes. Hvis jeg er skikkelig uheldig nå tar gjestene bare veien om bassenget og blir våte. Da må jeg bytte ut døråpningen med en dør. I etasjen over har jeg planlagt å ha et bibliotek.

Dette er frokostrommet i andre etasje over kjøkkenet. Noen ville kanskje reagere på forskjellen i stil. Jeg bryr meg mindre om det hvis fargene er riktige. Stolene som hører til dette bordet er veldig gotiske og stilen jeg har valgt til dette huset er mer klassisk. Jeg reagerer i grunn mest på at fargene er like, men egentlig ikke. Ofte er det best å velge en annen farge for da er forskjellen mindre synlig, men disse stolene kommer i veldig sterke farger. Det passer ikke så bra med de delikate fargene FelixAndre har på sine design. Hvis jeg velger hvite stoler blir det veldig opplagt at stilen er annerledes, igjen fordi Felixandres hvitt ikke er det samme som EAs hvite. Gulvet, veggen, vinduene, bordet og gardinene kommer fra ham, mens stolene kommer fra EA, de som lager spillet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg