Sims4: Hesteavl

Jeg begynte med å ta over gården som har blitt lagd av en … hva kaller en det på norsk? En content creator, en innholdsprodusent? Influenser kan de også kalles. EA har fått så mye pes for sine latterlige bygg som har bad uten do, og store rom med 1 møbel osv. De valgte til slutt å bruke folk som faktisk lager hus for spillerne våre. De er ganske dyktige, selv om mange er best på å underholde sine seere er det mange veldig dyktige produsenter.

Red Roan Field som det heter i den engelske versjonen ble litt mye, den hadde tross alt … alt. Jeg flyttet over til Palomino Junction over, som bare har plass til hesteavl. Huset ble laget av noen andre og passer egentlig ikke mitt spill. Noen ganger er det litt morsomt å prøve noen andre sine greier. Den lille innsjøen var jo fin. Både hestene og simmen lekte i den. Jeg vokste fort ut av denne plassen. Den passer i grunn ikke for avl. Som du ser har den bare en plass for hesten til å sove. De trenger egentlig ikke denne sengen, men det føles litt slemt å ikke ha en til hver.

Jeg utvidet huset til Lalla som hun heter, med svømmebasseng og grill etc. Hun likte ikke å svømme av en eller annen grunn, eller ihvertfall ikke her. Når hun hoppet i av egen vilje så var det plutselig kjempemorsomt 🙁

Her har jeg lagt opp for 4 hester, men det ser jo litt rart ut med den ene plassen som ikke ligger på rekke, dessuten ville jeg ha en som passet bedre for mitt spill. Chestnut Ridge som denne verdenen heter har en 64×64 tomt som jeg selvfølgelig tok til å lage en stor hestegård. Jeg aner jo ingenting om hester, men dette spillet har jo lagt opp for visse ting allerede. Denne gården jeg har lagd burde egentlig fungere bra som et dansested/hesteavl kombo, finnes det noe sånt?

Jeg har også lagt opp for litegrann vinproduksjon oppe til venstre. Hovedhuset er … ja, jeg behøver kanskje ikke forklare hvilket hus som er stallen 🙂 I bakerste hjørnet i midten er familiens lille hule hvor de kan være sosiale med hestene, og samtidig holde dem innestengt i den delen av tomta. Portene kan stenges.

Det er litt rart for i Sims3 er jeg rimelig sikker på at hestene kunne finne på å spise planter, for en del av meg vil gjerde dem inn 🙂 Hestene i denne versjonen går OVERALT lol, så jeg har satt dører og porter som kan stenges. Derimot er det tydelig at trapper fungerer like greit som stengsler. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor hesten ikke flyttet på seg og fant mat, en voksen hest burde kunne det. En annen hest var helt stuck med en ball. Jeg skulle ønske MCCC fungerer med hester, så jeg kunne resette den, men det fungerer ikke. Den menyen er bare ikke der. Jeg måtte flytte ballen i stedet.

En del av meg vil fjerne alle disse gjerdene og gjøre det med åpent, for hestene løper som bare det rundt omkring, spesielt de små. Kanskje jeg skulle legge opp en rund plass i midten og legge opp til at hestene kan komme litt nærmere plattingen foran.

Dette spillet har noen bugger som gjør at hesten bare står der. Når jeg først kjøpte denne tomta halvferdig, så kunne jeg ikke skjønne hvorfor de bare stod der. Jeg hadde lagd det flotte fine inngangspartiet, men de hadde tydelig rutingproblemer. Det viser seg at EA har lagd en port som fungerer som stengsel. “Footprint” som det kalles, for denne porten stenger ute i stedet for å slippe inn. Det er den lyse porten du ser over. Det er jo litt teit. Skal jeg finne en annen port, eller skal jeg lage en dings? Det er jo en spørsmål. Selv om denne porten blokker, er det ikke sikkert andre gjør det.

Over er danselokalet med dansegulv, piano og utekjøkken med grill. Her ser du hesten lute molefonken over trappa den ikke kommer forbi. Det er en “tile” tilgjengelig på hver side av trappa, men hesten trenger tydeligvis mer. Det kan hende salen og vanntrauet på sidene står i veien også. Uansett jeg oppdaget at høyden på plattingen var grei nok til at simmene kunne klare seg uten trapper.

Det grønne grasset til høyre for plattingen kan høstes og håndfores til hesten, eller de kan spise selv. På den måten kan de ha ferskt grass og ikke bare tørre greier fra trauene sine. Du kan også lage nektar, eller vin da av grasset. Lalla ansatte en hjelpemann til gården. De har mye breiere arbeidsområde enn de andre hjelpefolkene som har vært der før. Han kan hjelpe både med plantene og hestene. Dessuten reparerer han ting.

Over ser du jeg har plass for 8 hester. De voksne hestene har høyere pris pga skills og premier fra konkurranser.

De 2 voksne kostet jo 1000 i innkjøp og Epona har økt til 2150,- Mest pga konkurranser.

Maneiac har ikke stilt i noen konkurranser, men har likevel økt i verdi. Dagene går alt for fort og det tar for lang tid å komme til arenaen, men det er en park med staller rett ved siden av arenaen, så kanskje jeg burde dra dit med de 2 voksne så begge kan stille. Lokalet er bare åpent fra 7 til 7, men det er kanskje logisk.

Domino er den første jeg har avlet fram. Det kan hende det lønner seg å kombinere litt innkjøp med avl, men det kommer litt an på hvor ofte Epona kan få føll antar jeg. Et annet spørsmål er hvorfor alle hestene mine er needy? Kanskje jeg burde overlate dem mer til seg selv?

Denne tomta skal bli uten CC, det tar jo litt tid før innhold kommer for en ny pakke, og mods må oppdateres. Både MCCC og Twistedmexi har fikset sine, litt sånn midlertidig. Stakkars folk må jo løpe etter EA hele tiden, det er ikke snakk om å komme inn på forhånd lizzom. Det er eksempler på innholdsprodusenter som avslører all moroa for tidlig, og ødelegger tilliten for alle de andre. Sånn sett skjønner jeg jo hvorfor.

Litt konklusjon: Avl kombinert med Nectar produksjon burde bli lukrativ, for de flaskene kommer fort opp i pris. Bare avl derimot er jeg litt usikker på. Det kommer vel noen flere videoer på det etter hvert. Som hus eller tomtebygger har jeg nok gjort mitt med testing, nå skal jeg sjekke ut litt mer om jeg kan få litt fortgang på ting, så går jeg over til noe annet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg