Sims4 WIP: Et Flott Hus for Sjøkanten

Dette blir et hus for mange familiemedlemmer og gjester på overnattingsbesøk. Aner ikke hvorfor det ble så mange etasjer. Kanskje jeg skal kutte ned på noen.

Dette er baksida i Brindleton Bay på en 40×30 tomt ved siden av marinaen. Tårnet har et glasstak.

Jeg kom på denne planen for å kunne fortsette å teste barnebasseng teknikken fra shorts på Youtube. Jeg brukte det på det forrige jeg lastet opp, men jeg likte ikke resutatet så godt. Det hadde en trapp og var alt for lite. Dette er mye større og teorien er at de små skal kunne plaske i det.

Bassengbunnen er bare bakken mens basseng lages med pooltool. Det er veldig få andre redskaper i spillet som kan plasseres så tett inntil et basseng.

Hvitt ser ikke alltid like bra ut i Sims4, Det blir fort blurry eller uklart og fargene renner over i hverandre. Jeg planlegger å fikse det med planter og deko rundt omkring. Dessuten blir det sikkert bedre når jeg får dekorert innsiden noe. Årsaken til at jeg gjør dette på kveldstid er at effekten ofte blir verre på dagtid.

Det ser ut som området rundt bassenget blir litt blått og turkis, med hvitt og grått. Gulvflisene som fulgte med Home Chef Hustle kommer til å bli en favoritt for meg kjenner jeg. De ligner veldig på de flotte flate skifterflisene vi har her hjemme.

Disse bildene har vært fikset litegrann i Lightroom. Det programmet fungerer bedre når jeg har mange bilder som skal fikses samtidig. Lightroom gir alle den samme fiksen samtidig. Det går an i Photoskop også, men med Lightroom synkroniserer jeg de siste bildene som har kommet inn i den store screenshot mappa i spillet og fikser det første bildet. Det er et program for late mennesker kanskje, eller evt folk som er mer opptatt av effektivitet.

Dessuten legger jeg på metadata i bildene i Lightroom, så hvis noen kommer over mine bilder vet de hvem som har laget dem.

For å hjelpe på den hvite uklarheten bruker jeg litt lyst tre og stein. Dette kjøkkenet er stort og utstyrt med alle de nye morsomhetene i Home Chef Hustle.

Det er første gangen jeg bruker disse små dørene fra Home Decorator, Vanligvis er det wic funksjonaliteten jeg bruker, men disse dørene fungerer veldig bra for moderne hus. Det er også en helt hvit dør, men det er greit å kunne bryte opp hvitheten litegrann.

Veggene bak overskapene på sida er fjernet. Hvis du ser nøye på skapa fra Home Chef Hustle kan du se lysstrålene under skapa lyse ut i løse lufta. Vanligvis har de skapa som bakgrunn. Jeg ser på dette bildet at hyllene i hjørnet går helt opp i taket. Jeg må tydeligvis ha høyere overskap før hyllene i hjørnet. Kanten på hyllene må møte bunnen på overskapene ellers ser det rart ut. Hvis skapa hadde vært mye høyere ville jeg selvfølgelig hatt større muligheter.

Jeg hadde først tenkt å bruke gule skap, men så ble stilen veldig skandinavisk hvit, så da gikk jeg for denne lyse fargen på benkene. Stolene for øya kommer fra Snowy Escape, Japan pakken. Spisebordet med stoler og peisen kommer også fra den pakken. Japansk stil har faktisk mye felles med skandinavisk hvit.

Jeg har satt ut litt plassholdere som det heter, for å gjøre det lettere for meg seinere. Jeg har delt opp stue og kjøkken/spisestue i dette huset. Det var en gang der som skal brukes til wic for folk som kommer inn hovedinngangen. I praksis ville den vel fungert som en pipe i tillegg 🙂

Til venstre for stua har jeg et soverom med bad. Ganske enkelt for dette huset egentlig. Noen av romma har 2 wic og tom doble bad. Til høyre for kjøkkenet er det et bad med dusj og tilgang til bassenget. Kjekt å kunne dusje av seg kloren fra bassenget tenker jeg. Dessuten kan det også være en ekstra utgang, men kanskje jeg setter inn den døra seinere. Da kunne kanskje kjøkkenet ha noen urter der ute?

Forbi badet på terrassen er det en grill med eget spisebord. Jeg brukte først grillen fra ørken kit pakken, men det er kanskje ikke egna til fargen og teksturen på dette huset. Jeg har sett noen på Youtube lage en peis ved å heise deko fra en kjelleren som de sletter seinere. Siden spillet tror at det befinner seg i kjelleren kan det funksjonelle objektet … en peis stå tilgjengelig. Jeg kunne prøve noe sånt på grillen.

Det er mange simmere som har lastet opp små instruksjonsvideoer på shorts på Youtube. For meg så fungerer det mest som inspirasjon til å ta opp mine mer avanserte evner. Jeg har fått veldig lite inspirasjon i det siste så shorts har vist seg nyttig på mange måter. Det er også mange små instruksjonsvideoer for Blender der.

Her har jeg gjort peisen mindre og tenker at den er en varmeovn ute på kalde dager. Jeg tenker at dette er på kysten av Norge et sted. Da kan dette være et fint sted å sitte. De har jo også grillplassen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg