Sims4 WIP: Stort Hus med Gård

Jeg tok bare den forrige gården og beholdt drivhus og stall etc, og lager nå et stort nærmest slottlignende bygg på tomta.

Det er dårlig vær i Brindleton Bay og jeg har fyllt opp hele hagen med behagelig dill 🙂 Dessuten har de et skikkelig spa i kjelleren, når jeg blir ferdig med det.

Det er høst i Brindleton Bay, jeg kan selvfølgelig gjøre det til sommer hvis jeg vil, men nå går det mot vinter så … 🙁

Til høyre på bildet er utendørsbassenget, med noen lekeapparater. Jeg har brukt en litt tropisk stil på dekorasjonen. Under paviljongen nærmest fronten på huset, har jeg en sitteplass med varmeovn. På venstre hånd hadde jeg tenkt å ha en grill. Venstre side av huset er for kjøkken og barneavdelingen og for familien, mens høyre side er underholdning.

I midten på oversiktsbildet er hovedinngangen med hallen som du ser over på over.

Jeg begynte rommet med det veldig gullete designet rett over, men gikk over til panelet i det første bildet. Kanskje jeg burde gå over til gullet likevel. Sammen med himmelen i taket fungerer det best. En trenger egentlig ikke gardiner i hallen. Det er jo en overbygning utenfor hvor bilene kan lesse av folk under tak.

Legg merke til dekorasjonen i gull rundt bassenget, hvis jeg kunne hatt det samme i taket hadde det vært strålende. De befinner seg i forskjellige kategorier og derfor fungerer ikke det. Det kan jo hende noen finner en løsning ved å dille med noe et eller annet, det er ingen grense for folks vilje til å dille for å oppnå det de vil. Det virker kanskje litt negative, men jeg driver med dill selv så noen ganger er det positivt. Det er ikke alltid ting fungerer, men ikke alle bryr seg om det. Jeg er en funksjonalist i grunnen, så hvis ting ikke fungerer er jeg ikke interessert.

Interiøret har jeg lagt vekk på glans i underholdningsdelen av huset, men over er familiens del og der har jeg lagt vekt på behagelig hjemmekoselig, med litt gloss.

Dette rommet er familiens frokostrom. De har også en mer formell spisestue med stor peis.

Spisestuen er i grunn veldig grå. Jeg hadde veldig overøste vegger fra Get Famous pakken i mange av rommene for underholdning i begynnelsen, men har tonet det ned veldig mye etterpå.

Samme rommet, lampene på veggen kommer fra hestepakken, de har et veldig fint gult lys, men det er jo fort gjort å endre fargen på lyset i spillmodus. Jeg har dekorert romma mer med planter etc seinere.

De intense fargene på veggene fra Marokkopakka er det ofte vanskelig å bruke, men det blir jo fort en utfordring. Dette er en liten stue ved hovedinngangen og blir sikkert et mye brukt plass for å ta imot gjester. Mine testere heter denne gangen familien Kantstrand. De er et ungt par med en unge, nå har de akkurat fått en liten krabat til så da må jeg teste barnebassenget, siden det bare er lagd av terreng så burde det jo gå bra.

Maria fra det forrige huset på tomta er igjen som hjelper og barnepike. Hun har jo dessuten alle grønnsakene etc i sekken sin, og lager masse vin fra det som gir mest avkastning. Regningen den første uka med dette store huset var på 30k 🙂

Kantstrand er en tradisjonell familie og moren har brukt denne stua til å holde oversikt over hva som skjer utenfor, mens hun strikker sokker og luer som hun selger på Flopsy. Jeg kan ikke skjønne poenget for ei dame som bor i et så stort hus, men hun kan brodere også, de gjorde visst det i gamle dager damene … spilte piano som profesjonelle og broderte puter.

Dette er bassenget i kjelleren, jeg har bare lagd et lite rom til bakkenivå og fjernet tak og bakken over. Det er vinduene som du ser.

Dette er kildebassenget i rommet ved siden av. Jeg lurer på om romdelerne kanskje burde være i et marokkansk mønster i stedet. Det ser litt rart ut.

Huset er veldig stort og jeg tror at det kan lønne seg å være litt forsiktig med for mye deko ettersom jeg kommer oppover i etasjene. Jeg har en sterk maskin og det har ikke alle andre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg