WIP: Brutalisme

Jeg liker å variere stilartene jeg lager bilder av. I går hadde jeg lyst til å lage et brutalisme interiør. Det er en moderne stil med betong og lite materialer, men jeg gjør den litt mer koselig med organiske trematerialer. Jeg har 3 vinkler i dette rommet. Dette ene kamera viser bare vinkelen ut mot terrassen. Hdri i denne scenen er antagelig en italiensk dal med mye utsikt. Jeg planlegger å finne noen fine bilder ute også.

Dette er den første renderen. Den har litt lavere oppløsning enn den neste. Jeg likte ikke veggene. De har et materiale som følger med et Brutalismesett fra Epic Store. Det er for kaotisk for meg. Jeg justerte ned en dirt innstilling. Jeg valgte også å bytte ut bildet. Det er egentlig ment for en annen størrelse, men jeg bare squasha den på denne boksen. Det er et annet sett fra Epic Store med rammer og bilder. Et brutalisme interiør kan ikke ha gammeldagse rammer.

Jeg fant i stedet et bilde på internet som også gir et roligere inntrykk i scenen. Jeg valgte også å bruke mer blått på puter i stedet for rødaktige puter. Jeg har gjort lite med utsiden så langt. Jeg tenkte jeg skulle ha en kveldsscene med mye farger ute, sammen med et basseng. Jeg får se hva jeg gjør når jeg kommer dit.

Dette er rendert med Pathtracer med temporal/spacial 301 og 10mill samples. Alt i denne scenen er Ninite … unntatt glass. Det fungerer dårlig, eller jeg må gjøre research for å finne ut hvordan det skal gjøres nå. Ninite har hatt problemer med glass tidligere, men det kan være løst nå. Dessuten har jeg satt scenen opp med Lumen. De to tingene hører gjerne sammen.

Noe jeg gjerne skulle ha fikset er teppet. Det har for lite tykkelse. Materialet jeg bruker har mye hår og blir et ullent teppe, dette blir alt for flatt. Jeg lurer også på det blå bildet. Ville materialet se sånn ut? Burde jeg ha mer gloss? Dessuten burde stearinlysa på bordet bli enda kraftigere. De har et emissive materiale som jeg har prøvd å øke, men jeg får visst bare skru opp masse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg