WIP i Smått blir lett til Stort

Jeg skulle lage et hus nr 2 til en karakter jeg har spilt i Sims4 i det siste. Det fungerte dårlig. Jeg bare puttet henne inn i et hus noen andre hadde lagd for EA til verdenen som følger med Horse Ranch, som det så pent heter på norsk 🙂 Hun vokste veldig fort ut av det huset. Planen var en “Rags to Riches” type spill. Vi får se hvor lenge tålmodigheten min holder 🙂

Det ble kjempestort for den tomta jeg har brukt, så det er bra jeg ikke tok en større tomt.

Når jeg skrolla gjennom katalogene jeg hadde, kom den store trepaviljongen på andre siden opp. Jeg har puttet grillen fra Horse Ranch inn der. Det er litt lite plass for et spisebord etc, men jeg håper å få skviset det inn på et vis.

Jeg så en video om å lage et barnebasseng i voksenbassenget på Youtube for noen dager siden. Teknisk sett er det en liten dam omhylla av bassengverktøyet. De hadde bare latt det være en tile de kunne gå på. Det kunne være morsomt å gjøre, og dette huset er et veldig familiehus i grunn., så et barnebasseng burde være perfekt.

Jeg er bare ferdig med hovedetasjen. Det er i grunn litt kjedelig innredning, men noen liker det også. Igjen har jeg denne med kontrasten mellom kald og varm. Varmt gult og kaldt grønt på veggene bla.

Denne senga i Sims4 har mange litt uvanlige kombinasjoner. Jeg kan kanskje få dette interiøret til å henge litt bedre sammen hvis jeg flytter en Sim inn på tomta og endrer fargene på lysa i rommet.

Huset begynte veldig firkanta, men så er spørsmålet: Hvordan gjøre et så firkanta design om til noe organisk og godt? Mange romfordelinger fra USA f.eks har det med å bygge kjøkkenet omgitt av halvvegger på nesten alle kanter, og kjøleskapet i et separat rom nærmest.

Denne tomta er veldig fin med en stor innkjøring som jeg bare kan koble innkjørselen til. Jeg digger virkelig den grusen du ser på toppen av bildet. I Norge har vi vel ofte en tendens til å foretrekke grus, stemmer ikke det?

Så la oss se på andre etasje. Husk at huset bare er et WIP. Det er ikke ferdig. Jeg har satt opp rommet helt til høyre for en liten beibi. Små beibier i dette spillet trenger et badekar, men jeg har valgt å plassere det i midten litt nærmere trappa i stedet. Møblene i romma er bare plassholdere. De sier noe om hva slags seng dette rommet bør ha. Denne etasjen har 3 enkeltsengsrom, et beibirom og et dobbeltrom. I tillegg kommer hovedsoverommet i etasjen under.

Toppetasjen har et stort rom. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre dette rommet om til hovedsoverommet, men bestemte meg for å gjøre det til et barområde og takterrasse i stedet. Rommet har trapp og et baderom, med terrasse til begge kanter. Baderommet har sin egen terrasse.

Huset har ikke noe innhold fra andre enn EA. Det krever ikke noen mods for å fungere, men for å plassere mine hus trengs vanligvis en juksekode som heter “moveobjects”. Ikke spør meg hvordan den koden skal brukes. Jeg bruker spillmodifikasjoner for å få det på plass uten at jeg trenger gjøre stort. Jeg kan ikke bygge uten å plassere ting som jeg vil. Så lenge simmene er fornøyde burde det gå bra.

Jeg har fremdeles 2 og 3 etasje med hagen å gjøre ferdig på dette huset.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg