WIP: Sofa i Unreal

Jeg har gjort ferdig sofaen og trenger bare en oppløsning og geometrifordeling som fungerer. Unreal Engine er også vanskelig med UV noen ganger.

Dette er bare et print screen fra Unreal. Sofaen i bakgrunn har et problem med noen av delene. Den består av veldig mange deler. Det går an å lage færre deler, men det er lettere å planlegge sofaen med færre deler. Når jeg har kommet såpass langt er det bare en fordel å si seg ferdig.

Jeg må gjøre noe med denne kameravinkelen og kanskje utvide rommet en smule. Det er for lite luft rundt møblene. Jeg lurer også på om jeg burde gjøre rommet bak sofaen dypere, sånn at hele sofaen har vegg rundt seg. Jeg er ikke komfortabel med vindu rett bak sofaen. Andre ville kanskje være uenig med meg i det. På den annen side kan jeg jo ta vegg ryggen på sjeselongdelen, og putene selvsagt. Da blir den jo virkelig en sjeselong. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde den til en sofa med rygg og ryggputer.

Jeg har brukt mye cloth modifier på denne sofaen. Jeg har brukt en addon som heter Simply Cloth. Den fungerer mye bedre enn den funksjonen som følger Blender.

Som dere kan se over har jeg problemer med en av de lange flate putene over selve ramma, jeg har også litt problemer med den andre puta av samme type. Den til høyre har noen svarte flekker, mens den til venstre er fullstendig svart. Jeg holder på å forenkle og forvanske geometrien. Som det er nå har den kanskje litt enkle former på putene som ligger på toppen, mens den som ligger under som den svarte, har en litt “skjellete” geometri … den har masse flak som ligger over hverandre. Det ser litt rart ut når puta skal være laget ev noe stoff og ha skumgummi eller noe inni seg.

Planen nå er å lage et bord til denne sofaen. Skal det være et rundt bord? … eller firkanta? Kanskje jeg skal lage en lampe i tillegg til takspoten, skal det være en taklampe eller til et bord. Hvis jeg lager et sett av dette vil kanskje Blendermarket akseptere det. Hva slags lampe bruker folk i interiører som denne? Jeg må google litt på det og komme opp med et design.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg